Instondo Academy
Thema's Tijdschriften Academy Webshop Congressen Contact Over ons
Inloggen
Winkelmand (0)
Ondersteuning aan professionals werkzaam in het onderwijs
  • Leerling
    Leren
    Gedrag
    Het jonge kind
    Intelligentie
    Toon alles
  • Ouder
    Ouderbetrokkenheid
    Communicatie
    Toon alles
  • Team
    Samenwerking en coaching
    Communicatie
    Onderwijskundige ontwikkeling
    Persoonlijke ontwikkeling
    Toon alles
  • Nieuw
  • TIBtools reeks
  • Downloads
  • Klantenservice
    • Contact
    • Bestelinformatie
    • Auteursinformatie
    • Algemene voorwaarden
    • Disclaimer
Home

Wat schoolleiders met hoge verwachtingen doen

Bouwen aan een sterke professionele leercultuur

Wat schoolleiders met hoge verwachtingen doen
ISBN 9789463175494 | Paperback | 2025
Nog niet verschenen. Titel wordt geleverd wanneer beschikbaar.

€ 32,50
Reserveren

Onderwijs versterken begint bij schoolleiderschap. Als schoolleider speel je een cruciale rol in het creëren van een sterke professionele leercultuur, waarin hoge en positieve verwachtingen van íedere leerling en een diep geloof in groei centraal staan.

 

Dit boek biedt een praktische en onderbouwde aanpak om het onderwijs doelgericht te verbeteren, met concrete stappen die direct inzetbaar zijn. In een tijd waarin de onderwijskwaliteit onder druk staat en uitdagingen zoals kansenongelijkheid en lerarentekorten steeds nijpender worden, biedt dit boek een inspirerend en wetenschappelijk onderbouwd handelingskader voor schoolleiders.

 

Het richt zich op wat wél mogelijk is: het versterken van krachtige lessen, waarin het uitgangspunt is: ieder kind kan zijn of haar leerpotentieel benutten. Daarbij krijg je ook handvatten om leraren te ondersteunen en professionele groei te stimuleren. 

 

Met theoretische inzichten, praktijkvoorbeelden en direct toepasbare strategieën vormt dit boek een essentiële gids voor schoolleiders die het verschil willen en kunnen maken – samen met hun team, voor hun leerlingen.

 

Redwane Bouttaouane is programmaleider en onderwijstrainer bij Het Leerinstituut.

Daarnaast is hij werkzaam als docent bij Fontys binnen de Master Educational Needsopleiding, waar hij de vakken 'Neuropsychologie' en 'Waarderen van verschillen' doceert.

 

Eerder was hij leerkracht en gedragsspecialist in het basisonderwijs. Hij heeft de opleidingen pabo, Master Special Educational Needs en Onderwijswetenschappen doorlopen. De afgelopen jaren heeft hij meer dan 800 lesbezoeken afgelegd in het po, vo en mbo, waarvan een gedeelte betrekking had op hoe het hebben van hoge verwachtingen van alle leerlingen leidt tot het beter benutten van hun eigen leerpotentieel.


Ook van deze auteur:


Benut het leerpotentieel van álle leerlingen
Benut het leerpotentieel van álle leerlingen
Copyright © 2025 INSTONDO B.V.